środa, 23 marca 2016

O le, o Leo, Leo, le !

Jutro Wielki Czwartek. Szczególna Msza Święta Wieczerzy Pańskiej, rozpoczynająca Triduum Paschalne - pamiątka ustanowienia Sakramentu Kapłaństwa. Jeden z internautów napisał takie słowa:

"Msza Święta w rycie trydenckim jest doskonalszym aktem kultu niż Msza Święta w rycie posoborowym (Novus Ordo Missae Pawła VI). Msza Święta w rycie posoborowym (Novus Ordo Missae Pawła VI) jest mniej doskonała niż Msza Święta w rycie trydenckim.

Msza Święta w rycie trydenckim jest najdokonalszym aktem kultu. W pełni odpowiada katolickiej wierze i katolickiemu rozumieniu Mszy Świętej jako Ofiary. W pełni odpowiada katolickiej wierze i katolickiemu rozumieniu kapłaństwa.

Panu Bogu należy ofiarować to, co najlepsze. Zatem, mając wybór - a mamy takowy! - składamy Panu Bogu doskonalszy akt kultu. To oczywiste. Szlachetna powinność! Jakiż bowiem poważny argument można przedłożyć, aby dać pierwszeństwo aktowi kultu mniej doskonałemu?"

Nie pozostaje mi nic innego, jak sprawdzić czy mam wybór i skorzystać z daru wolnej woli jaki mi udzielił Stwórca, bowiem liturgia to forma okazania grzeczności Bogu
Gdzie ja dzisiaj słyszałem o grzeczności? 
Aha, już wiem
Gdy zapytałem czy mogę wprowadzić na koniec Koronki do Bożego Miłosierdzia moją modlitwę o rychłą intronizację Jezusa Chrystusa na Króla Polski usłyszałem: a ma imprimatur?  
Ja tylko grzecznie pytam
A ja grzecznie odpowiadam 
A ks. Jacek Bałemba SDB na swoim blogu pisze dzisiaj tak
" Tradycja – rozumiana tak, jak ją przez wieki rozumiał Kościół – pochodzi od Pana Boga. Niemożliwe jest, aby nienawiść do prawdziwej katolickiej wiary i do katolickiej tradycyjnej liturgii pochodziła od Pana Boga. Dokładnie jest tak: kto zwalcza Tradycję, współpracuje z diabłem."
Nie godzi się pytać autora czy Jego słowa mają imprimatur, bo nie należę do tych którzy zwalczają Tradycję, choć nie wiem czy w Wielką Sobotę ze święconką pójdę do kościoła. 
O le, o leo, leo, le!  

Brak komentarzy: