wtorek, 30 sierpnia 2016

Krzesiny - początek Polowej Mszy Św.

Polowa Msza Święta - Dzień lotnictwa, sobota 27 sierpień 2016 rok, 31. Baza Lotnictwa Taktycznego w Krzesinach, godzina 9:15, hangar nr 1. Mszę Św. celebrował i homilię wygłosił Biskup Polowy WP Józef Guzdek. 

We Mszy Św. uczestniczył Zwierzchnik Sił Zbrojnych Prezydent Polski Andrzej Duda, Prezes Rady Ministrów w osobie Minister Beaty Kępy, Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz, 

Dowódca Generalny RSZ, kadra i pracownicy wojska z Dowódca Generalnego RSZ, delegacje kombatanckie i zaproszeni goście. 
Mszę Św. współcelebrowali kapelani działający w garnizonach lotniczych.
 
Dzięki łasce Bożej i mnie udało się z dzwonem "Pojednanie" uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu. Komentarze do zdjęć ograniczę do niezbędnego minimum. 


Zamiast opisów będę cytował wiersze Kazimierza Józefa Wędrzyna ze zbioru "Psałterz Narodu Polskiego" kolor czcionki brązowy (na co uzyskałem osobistą zgodę poety).   

Nie ma większej radości niż słyszeć głos Boga
gdy Cię woła do służby przy swoich ołtarzach 
Chryste po tylu latach, gdy mnie prowadziłeś 
dziś mnie już żadna trudność życia nie przeraża 

Ty jesteś moją siłą Wszechmogący Boże! gdy przenikasz mnie światłem miłości i Ducha Panie zamknięty w Hostii w chwili przemienienia wiem, że każdej modlitwy z uwagą wysłuchasz  


Dlatego ufnie klękam codziennie przed Tobą, prosząc byś mi pozwolił działać w imię Twoje, byś Panie mnie obdarzał swoją wielką łaską, miłosierdziem, i dobrem, prawdą i pokojem. 


Bym zawsze był narzędziem Chryste w Twoich rękach i byś czuwał nade mną w każdej życia chwili, abym wiedziony łaską Twego Ducha zawsze głosił Twe Słowo Chryste dla tych co zwątpili. 


Byśmy mogli się wszyscy spotkać u Twych kolan, na niebieskich łąkach, nad prawdy strumieniem, wśród tych, co już dotarli przed Twoje oblicze, otoczeni miłością, dobrem i zbawieniem. 
Ale jeśli Twa wola bym był tu na ziemi, to będę wiernie służył jeszcze ile trzeba. Nie ma większej radości niż słyszeć głos Boga, który woła przez wieczność ponad progiem nieba.

Mimo, że po studiach i po ćwiczeniach i szkoleniu dostałem awans na stopień podporucznika w korpusie podoficerów lotnictwa w rzadkiej specjalności "specjalisty budowy lotnisk" nigdy nie dane mi było włożyć galowego munduru wojskowego, a chcąc uniknąć ciągłych ćwiczeń wojskowych na które mnie powoływano zatrudniłem się w Wojskowym Biurze Projektów, gdzie jako cywil przez 20. lat zajmowałem się projektowaniem lotnisk. 

Poczet sztandarowy stanął przed ołtarzem ofiarnym przy którym zostanie odprawiona Msza Święta. Chorążowie unieśli szable w górę, sztandar Wojska Polskiego pochylił się  oddając hołd Jezusowi Królowi. Zebrani stanęli w podstawie "na baczność".

Ksiądz Biskup ucałował polowy ołtarz, przy którym za chwilę sprawować będzie ofiarę krzyżową Jezusa Chrystusa. Poczet sztandarowy odmaszerował ma prawą stronę.

Orkiestra zagrała Hymn Polski: "Jeszcze Polska nie zginęła". Wszystkie sztandary wojskowe pochyliły się do przodu. Przyglądając się zdjęciom wygląda, że wszyscy obecni zachowali się jak trzeba. 

Po hymnie. Rozpoczyna się Polowa Msza Święta
cd nastąpi.

Brak komentarzy: