sobota, 20 sierpnia 2016

Ku Zmartwychwstaniu

Stacja XIII Zdjęcie z krzyża.

Kłaniamy się Tobie Panie Jezu Chryste i błogosławimy Ciebie, żeś przez krzyż Twój Święty świat odkupić raczył.


Wykonało się. Wykonało się wszystko do końca, do zgonu. Na krzyżu pozostało martwe Twoje Ciało. Przed śmiercią wołano do Ciebie z szyderstwem: "Jeśli jesteś Synem Bożym zstąp z krzyża, a uwierzymy Ci". Dzisiaj "twoi" ludzie naigrawają się z Ciebie

      A Ty wisząc już nieomal na jednej ręce spadasz na ziemię.    
      My dziękujemy Ci za   to, że pozostałeś do końca na krzyżu. Znaleźli się bowiem  ludzie, którzy ulitowali się nad Tobą i przyszli zdjąć Twoje Ciało z krzyża, by złożyć je w ręce Matki Bożej.

      Przez Jej ręce, dzisiaj u Zmartwychwstańców, śpiewaliśmy wspólnie po Ofierze Krzyżowej "dla Twojej bolesnej męki, miej miłosierdzie dla nas i całego świata. 
     Pomóż mi Jezu, tak przejść przez życie, bym nigdy z krzyża, który dla mnie przygotowałeś nie próbował zejść, a i innym nie pozwolił się niego sprowadzić, bym doczekał, aż przyjdziesz Ty sam i zdejmiesz mnie z niego, podobnie jak zdjąłeś Irenę - Ewę. Od nagłej, a niespodziewanej śmierci zachowaj nas Panie.

Ojcze nasz ...
Zdrowaś Maryjo ...
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami. I Ty, któraś współcierpiała Matko Bolesna przyczyń się za nami i za kapłanami poleconymi Tobie.

Wstaję z klęczek i schodzę z Golgoty do grobu Pana Jezusa.

Stacja XIV Pan Jezus do grobu złożony. 

Matka i najwierniejsi przyjaciele, złożyli Twoje Ciało Panie do grobu. Tylko na trzy dni ... Pytam się siebie: na jaki czas Twoje Żywe Ciało Jezu, kapłan złożył dzisiaj w moim sercu? Czy to ludzkie serce jest grobem dla Ciebie, czy Ty w nim żyjesz, żyjąc we mnie?  

Twój pogrzeb w judejskiej ziemi był tylko przejściem przez grób. Moje przyjęcie Ciebie Żywego w Komunii świętej jest przejściem, którym wytyczyłeś ostatni odcinek mojej drogi ku życiu wiecznemu.

Nadzieję promieniującą z tej prawdy , pragnę zachować do dnia ostatniego ... Zabiorę ją ze sobą a mój ziemski grób obok Ewy. Na czas niedługi, do zmartwychwstania
 Wszak u Ciebie Panie dni są jako lata, a lata jako dni. Mogiły uczniów Twoich, są cichym oczekiwaniem na cud Wielkiej Niedzieli Zmartwychwstania,  gdy spełni się słowo obietnicy Twojej: "Nie umrze na wieki. Ja go wskrzeszę w ostatni dzień".   
 
Ojcze nasz ...
Zdrowaś Maryjo ...
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami. I Ty, któraś współcierpiała Matko Bolesna przyczyń się za nami i za kapłanami poleconymi Tobie.

      We wnętrzu grobu Jezusa robię ostatnie zdjęcie w Licheniu
     Skończyła się karta pamięci mojej cyfrówki. Materialna rzecz w materialny sposób się skończyła. 
     A duch?
     Duch trwał przy Jezusie na modlitwie, a że dni są jako lata, a lata jako dni u Ciebie Panie, po 13 dniach o tej samej godzinie zdjąłem zbroję  wojownika i przywdziałem białą szatę.
 
Mogłem, o Panie Jezu i Królu, za pomocą Twej łaski rozważać tajemnice Męki Twojej i iść śladami jednej z wielu stacji  licheńskich stacji Dróg Krzyżowych, tej najczęściej uczęszczanych przez pielgrzymów. Wzbudziłeś Jezu w sercu moim pobożne uczucia żalu i miłości, dałeś mi święte postanowienia ku dobru. Wielkie Ci Jezu za to dzięki. 


Na cześć i chwałę Twego Boskiego Majestatu ofiaruję tę odbytą najpierw fizycznie w Licheniu, a potem przez  dwa tygodnie siedząc przy komputerze, prosząc z pokorą, abyś raczył mi oraz kapłanom za których się modliłem, przebaczyć grzechy i darować kary zasłużone. Niech ta święta Męka Pańska, nie będzie dla mnie nędznego grzesznika i dla kapłanów za których się modliłem stracona. O Jezu zbaw duszę moją. O Jezu, Zmartwychwstały, Eucharystyczny Królu Polski ratuj nas wszystkich.  

Gdy wyszedłem z kościoła była za minutę 12:00 tak jak teraz. 

Brak komentarzy: