wtorek, 7 lutego 2017

Duchowe dywagacje ... cz 3 Procesja do grobu.

07 luty 2017
 Duchowe dywagacje
 po pogrzebie śp.
Szanownej Pani Krystyny Stryjakowskiej

3. Procesja do grobu. 
Po sześciu minutach modlitw i śpiewów trumna z ciałem zostaje przez pracowników "Uniwersum" wyniesiona na zewnątrz kaplicy i złożona na przewoźnym wózku. Wieńce i wiązanki, a także ułożona na wieku biało czerwona opaska z napisem KATYŃ  POZNAŃ będą ją zdobić przez całą drogę do grobu.

 W tym czasie uczestnicy śpiewają psalm 116:

W krainie życia będę widział Boga. 
 Miłuję Pana, albowiem usłyszał głos mego błagania, bo ucha swego nakłonił ku mnie w dniu, w którym wołałem.   W krainie życia będę widział Boga. 

   
Oplotły mnie więzy śmierci, 
dosięgły mnie pęta otchłani, 
ogarnął mnie strach i udręka.
Ale wezwałem imienia Pańskiego: 
«O Panie, ratuj me życie!» 
W krainie życia będę widział Boga.

Pan jest łaskawy i sprawiedliwy, 
Bóg nasz jest miłosierny   
Pan strzeże ludzi prostego serca:
byłem w niedoli, a On mię wybawił.
W krainie życia będę widział Boga.                                        

Wróć, duszo moja, do swego spokoju, 
bo Pan ci dobro wyświadczył. 
Uchronił bowiem moją duszę od śmierci
oczy od łez, nogi od upadku. 
Będę chodził w obecności Pana w krainie żyjących.
W krainie życia będę widział Boga.

Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku , teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen.  
W krainie życia będę widział Boga.


Ufność miałem nawet wtedy gdy mówiłem:
«Jestem w wielkim ucisku». 

I zalękniony wołałem: «Każdy człowiek jest kłamcą»
W krainie życia będę widział Boga.
 


Czym się Panu odpłacę
za wszystko, co mi wyświadczył?
Podniosę kielich zbawienia
i wezwę imienia Pana.


W krainie życia będę widział Boga.

Wypełnię me śluby dla Pana,
przed całym Jego ludem.
Cenna jest w oczach Pana
śmierć Jego wyznawców.

W krainie życia będę widział Boga.

O Panie, jestem Twoim sługą,
Twym sługą, synem Twojej służebnicy.

Tyś rozerwał moje kajdany.
Tobie złożę ofiarę pochwalną
i wezwę imienia Pana.
 
W krainie życia będę widział Boga.

Wypełnię me śluby, dla Pana
przed całym Jego ludem.
W dziedzińcach Pańskiego
domu,
pośrodku ciebie, Jeruzalem.

W krainie życia będę widział Boga.

Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku , teraz i zawsze i na wieki wieków
Amen.

W krainie życia będę widział Boga.

Brak komentarzy: